Debiut Gleevery na rynku i konsekwentne budowanie rozpoznawalności poprzez proaktywne współprace redakcyjne – od pierwszych publikacji po regularną ekspozycję marki i jej ekspertów w mediach biznesowych i branżowych. Dzięki działaniom TAILORS Group startup w ciągu kilku miesięcy zyskał widoczność i pozycję innowatora w obszarze gospodarki cyrkularnej.
Nasz klient
Gleevery to platforma wynajmu elektroniki, AGD, sprzętu sportowego i wielu innych produktów zarówno dla osób prywatnych, jak i firm, które chcą szybko i elastycznie skalować swoją działalność. Wpisuje się w trend gospodarki cyrkularnej i ekonomii współdzielenia, pomagając ograniczać nadprodukcję i negatywny wpływ konsumpcji na środowisko. Firma działa w dynamicznie rozwijającym się i konkurencyjnym segmencie rynku, gdzie kluczowe znaczenie mają zaufanie i edukacja konsumentów.
Zakres działań TAILORS Group
Z Gleevery, innowacyjną platformą wynajmu, rozpoczęliśmy współpracę w 2023 roku. Od działań komunikacyjnych towarzyszących launchowi marki przeszliśmy do długofalowego pozycjonowania startupu i jego ekspertów. Proaktywnie wyszukiwaliśmy aktualne i unikatowe konteksty medialne, osadzone w realiach rynkowych i interesujące dla dziennikarzy, a jednocześnie ściśle powiązane z działalnością Gleevery. Aranżowaliśmy wywiady oraz przygotowywaliśmy tematyczne komentarze, które wzmacniały narrację o innowacyjności i odpowiedzialności marki. Wspieraliśmy również rozwój obecności Gleevery w mediach społecznościowych, dostarczając rekomendacje i koncepcje treści.
Naszym głównym wyzwaniem na początku współpracy był całkowity brak obecności marki w mediach oraz silna konkurencja. To wymagało od nas opracowania strategii komunikacji od podstaw, od zbudowania rozpoznawalności i wyróżnienia Gleevery na tle rynku, po stworzenie spójnej narracji podkreślającej innowacyjność i odpowiedzialność środowiskową marki.
- Komunikacja debiutu rynkowego – poprzez aktywne działania redakcyjne z mediami i prezentację modelu biznesowego startupu dziennikarzom Komunikacja nowych ofert, partnerstw i funkcjonalności platformy
- Wsparcie w analizie i opracowaniu raportów i badań rynkowych Regularne i proaktywne plasowanie marki i jej ekspertów w mediach biznesowych, ogólnoinformacyjnych i branżowych
Szczegóły
W ramach działań media relations akcentowaliśmy kluczową rolę Gleevery w rozwoju gospodarki cyrkularnej i promowaniu ekonomii współdzielenia. Podkreślaliśmy również innowacyjny model biznesowy, który wspiera odpowiedzialną konsumpcję i ogranicza wpływ nadprodukcji na środowisko.
Wspólnie zrealizowaliśmy też kampanię z partnerem z branży finansowej, BIG InfoMonitor. Przygotowaliśmy badanie i pytania do ankiety, opracowaliśmy plan komunikacji wyników oraz przeprowadziliśmy skoordynowaną z BIG InfoMonitor dystrybucję dwóch informacji prasowych do mediów biznesowych, finansowych i ogólnoinformacyjnych. Wszystkie podejmowane przez nas działania miały charakter niekomercyjny, a publikacje w mediach wynikały z proaktywnej postawy TAILORS Group.
Efekty
Dzięki działaniom TAILORS Group Gleevery już na etapie debiutu zaistniało w kluczowych mediach, m.in. w „Forbes Polska”, Business Insider Polska czy „Pulsie Biznesu”, skutecznie rozpoczynając budowanie swojej obecności na rynku. Kontynuacja współpracy przełożyła się na wzrost rozpoznawalności marki wśród najważniejszych grup odbiorców.
W ramach działań PR zrealizowaliśmy także kampanie z wieloma partnerami, w tym z sektora finansowego, m.in. z BIG InfoMonitor. Dzięki temu Gleevery regularnie pojawiało się w opiniotwórczych tytułach, zyskując szeroką ekspozycję medialną i umacniając ekspercki wizerunek. Przykładem mogą być efekty komunikacji wyników badania zrealizowanego wspólnie z BIG InfoMonitor w listopadzie 2023 r.: 700 publikacji, AVE 805 tys. zł oraz zasięg na poziomie 2,5 mln odbiorców.
Skuteczne pozycjonowanie pozwoliło ugruntować wizerunek Gleevery jako innowacyjnego startupu wspierającego gospodarkę cyrkularną i ekonomię współdzielenia, a jednocześnie wiarygodnego partnera dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Referencje
„Współpracę z firmą TAILORS Group nawiązaliśmy na początku 2023 roku, poszukując kompleksowego wsparcia PR w związku z launchem naszej marki na polskim rynku. Działania TAILORS Group były kluczowe w sukcesie kampanii medialnej, która obejmowała publikacje w czołowych mediach biznesowych i wywiady z przedstawicielami Gleevery.
Wysoko oceniamy współpracę z TAILORS Group za ich elastyczność i kreatywne podejście do realizowanych projektów. W szczególności doceniamy ich umiejętność dostosowywania działań do dynamicznie zmieniającego się środowiska startupowego, co pozwalało nam na sprawne realizowanie celów, mimo ograniczeń czasowych po naszej stronie. Ponadto zespół TAILORS Group skutecznie zarządzał projektami i koordynował działania komunikacyjne z naszymi partnerami biznesowymi. Z inicjatywy TAILORS Group z jednym z partnerów zrealizowaliśmy także badanie rynkowe na temat popularności wynajmu w Polsce, którego wyniki spotkały się z dużym zainteresowaniem mediów.
Z pełnym przekonaniem rekomendujemy TAILORS Group jako solidnego partnera w zakresie PR i komunikacji. Współpraca z nimi była dla nas nie tylko efektywna, ale także inspirująca, a jej efekty miały pozytywny wpływ na rozpoznawalność i wizerunek marki Gleevery.”
Jakub Buga,
założyciel i CEO Gleevery